søndag den 9. august 2009

Ny yndlings butik

Sikke en dejlig weekend! Fredag efter arbejde tog vi til Rørvig hvor min søde fætter og hans søde kæreste havde inviteret til grill og udendørs hygge, til langt ud på natten. Hvilket en småbarns mor som mig betragter som den vildeste luksus, især fordi datteren bare sov i sin klapvogn imens - ahhhhh.
Lørdag morgen kørte vi hjem og jeg kunne pakke, sortere og gravere en masse karafler og prinsesseglas til ugens kommende kunsthåndværkermarked på Frue Plads, mens Lasse min dejlige kæreste og vores lille frækkert Freja kiggede på elefanter i zoo og jagtede ænder i Frederiksberg have.

I dag søndag, gik turen så til Næstved, hvor vi skulle på rundtur til familien og jeg skulle aflevere noget af mit glas til en lille butik ved samme lejlighed. Butikken kaldet Retrofabrikken, ligger i Jernbanegade, kun en spytklat fra stationen.
Butikken er sprit ny – faktisk så ny at de først slår dørene op, for 1. gang til september. Hvis man som jeg elsker alt hvad der hedder design, kitsch, hjemmestrik og genbrug er denne butik virkelig et besøg værd!
Det er en tur tilbage i tiden, men sat op på en delikat og meget moderne måde.
Selv Lasse som ellers hader nips, genbrug og alt med farver på, var imponeret:)

Nu var alle varerne ikke pakket frem endnu men ALT hvad jeg så fik jeg en dybfølt og pludselig trang til at eje. (Ok måske er det alligevel meget godt at vi bor langt væk i Valby;) hi hi. Sidder faktisk stadig og har lidt ondt i maven over nogle gamle glas skåle som jeg ikke fik med mig hjem, men som jeg bestemt syntes der stod mit navn på.
Fra butikken går man videre ind i et stort hyggeligt værksted hvor mange af tingene bliver til eller sat i stand. Her er jeg sikker på, at man kan komme ned med sin gamle yndlings lampe, sofabord eller andet som skal shines op. Eller hvis man bare vil hente inspiration eller have gode råd om f. eks håndarbejde. Snakker man tilstrækkelig længe giver de sikkert også en kop kaffe:)
Det er meningen butikken skal udvides med en webshop og det glæder jeg mig til. Ind til da tror jeg turen fremover vil gå lidt oftere til familien i Næstved:)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar