torsdag den 27. maj 2010

Glasformgiver ser rødt;)

Nypustede glas, snart på hjemmesiden.

Ja dette var så ugen hvor danskerne for alvor kom op af sofaerne:) Der er ikke noget der kan gøre en dansker gal, som når han eller hun bliver ramt på egen pengepung.
Og så overhørte jeg 2 pensionister foran Jysk i dag: "ja ja det gik heldigvis ikke ud over os, så pyt med det". Ah hvad!!!! Nå men hvorfor går jeg rundt foran Jysk midt på dagen? Jeg holder ferie. Altså jeg arbejder hjemme i denne uge, for en selvstændig har aldrig fri;)

,,For mange kunstnere er det nødvendigt med et forsikringssystem, der gør, at de kan være fleksible og påtage sig opgaver af en vis varighed og samtidig have en indtægt i de perioder, hvor de ikke er tilknyttet en forestilling, en film eller noget tredje, pointerer Katja Holm: Det er nødvendigt, hvis man fortsat vil bibeholde kunst og kultur i det her samfund” Politiken.

Et samfund uden kunst og kultur, tror jeg ikke vi skal ønske os!!! Men vi er altså mange skabende kunstnere, designere ol. der i forvejen lever med denne virkelighed. Selv har jeg et deltids lønmodtager job, som så mange andre, for at få tingene til at hænge sammen. Jeg mener også man bør have hvis det er nødvendigt. At det så ifølge loven kan være svært at klare sig selv på denne måde, er mig en gåde. Har du f. eks et job ved siden af din virksomhed er denne altid i overhængende fare for at blive dømt ”hobbyvirksomhed”. I forhold til dagpenge systemet er denne konstellation også hel gal har jeg ladet mig fortælle, da man ikke kan vælge dagpenge fra i en periode hvor man rent faktisk har mulighed for at arbejde, men er tvunget til at lukke sit firma eller snyde systemet på en eller anden måde. Ja samfundet er på mange måder skruet skørt sammen. Nå der kom jeg vist også op i det RØDE felt men det var ikke det, det skulle handle om nu;) Jeg vil bare sige: KOM SÅ HELLE
!!!!!!!

Synes nu jeg er god til at forkæle mig selv lidt, så jeg alligevel mærker forskel på job og ferie/ selvstændigt arbejde. Her med friske hindbær til morgenmad uhmmm…og efter frokost en obligatorisk kop kaffe nede fra Ricos på hjørnet ahh.

I dag har jeg været forbi fotografen http://www.oleakhoej.dk/ med de mest nypustede af mine glas, så de inden længe kan blive lagt på webshoppen. Glassene er fastblæste i en betonform, der giver dem det rustikke look og laver de mest fantastiske skyggeeffekter der får dig til at tænke på en sommerdag ved vandet. Jeg har lavet dem i 6 diskrete men dejlige farver denne gang.

Det er alligevel dejligt at kunne gøre tingene i sit eget tempo og ikke skulle klemme vigtige telefonopkald til f. eks revisoren ind i sin frokostpause så jeg klager ikke, det har været en dejlig "ferie":) Og så slutter jeg lige af med et billede af min personlige skat. En eller anden intetsigende politiker sagde på tv i går, at det er børnefamilierne der har bedst råd til at løfte den tungeste byrde. Og ja vi er klart de rigeste, for større rigdom end sådan en lille Bisse findes ikke...og vores guldklump, ja hun har da selvfølgelig eget værelse (flyttekasse i stuen) med eget tv naturligvis hi!!! :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar