mandag den 17. august 2009

Kunsthåndværkermarked dag 3, i silende regn


Lige et stemningsbillede fra 3. dagen på markedet.
Det styrtede ned, men det havde dog ikke taget lysten fra de aller sejeste kunsthåndværker entusiaster der ufortrødent prøvede både smykker og tøj. Nogle af udstillerne - især dem med tekstiler så dog lidt modløse ud da vi alle lidt i 10 var nødsaget til at pakke vores produkter ud i silende regn.

Efter en tur i netto for at købe ekstra strømper til at holde varmen i gummistøvlerne, føltes det dog ikke så slemt. Regnen (eller det reducerede antal besøgende) gav mig en mulighed for at komme rundt og kigge lidt på de andre stande.

Og først her på 3. dagen opdagede jeg så, at jeg stod lige over for en meget dygtig smykkekunstner, nemlig Kirsten Bak. Hende har jeg oven i købet gået på højskole med i tidernes morgen. Ind til nu havde det simpelt hen ikke været muligt, at se lige over på den anden side af gaden for virvaret af markeds gæster.

Kirsten er den eneste jeg endnu har hørt om, der laver fair trade smykker (selv om der sikkert er flere?) og det i sig selv er bemærkelsesværdigt og værd at overveje hvis man f. eks skal ud og købe vielseringe. Tjek hendes ting ud og læs mere på
http://www.baks-newjewel.dk/

Her er et billede af hendes flotte ørenringe og så et af en glad Kirsten, der venter sit første barn om kun 6 uger - tillykke Kirsten:)


En af de nærmeste dage vil jeg skrive om det jeg selv købte og det jeg ikke købte:)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar