mandag den 7. september 2009

THE WORLD IS YOURS


Det er en udstilling jeg bare må lugte;)

Heldigvis har jeg helt til d. 10. januar 2010 til, at nå op til Louisiana hvor udstillingen netop er åbnet.

Så et indslag på TV hvor en kvinde gik rundt og gned på væggene, hvorefter hun lugtede til dem. I malingen er indkapslet SVED fra mænd med angst anfald! Allerede nu har det sat tanker i gang hos mig om den verden vi har skabt for os selv.

Til at starte med måtte jeg bare grine højt, for i den forløbne uge har netop ”vægge der lugter” været et dagligt samtale emne og årsag til adskillige telefonsamtaler fra en oprørt søster. Hun er ved at gå fra forstanden, over en mærkelig lugt i sin nye og ellers super fede lejlighed. Da jeg i tirsdags var på besøg blev jeg slæbt rundt i samtlige værelser for at snuse til væggene, så jeg er skam i træning til et museums besøg:)

På SAM, Seattle Art Museum så jeg engang en udstilling, som jeg stadig tænker på engang i mellem. I en montre var udstillet de fineste små miniature dukkemøbler. De var så utrolig smukt udført og enhver lille, som stor piges drøm, at lege med. Ind til man altså opdager, at de er lavet af menneske knogler. De tanker det bragte frem i mig dengang, har jeg også siden brugt i mit liv, som sammenligning i forskellige sammenhænge.

For Pia K er kunst måske kun noget, man vil have hængene over læder hjørnesofaen. Men for mig er kunst der virkelig rykker, kunst man husker! Og så gør det ikke noget, at det er fordi det er lidt ”ulækker og vulgært”. Ja det lyder banalt men jeg håber så meget på, at jeg vil gå hjem fra denne udstilling beriget og berørt. Og Pia du kan bare blive væk, men snyd ikke os andre for den slags oplevelser. Ulækker kunst….JA TAK!

Læs mere om udstillingen her:
http://www.louisiana.dk/dk/Menu/Udstillinger/The+world+is+yours

Ingen kommentarer:

Send en kommentar