mandag den 5. oktober 2009

Farvel til celsiusglas

FARVEL du gamle værksted, jeg kommer til at savne dig!!


Det er nu 2 måneder siden jeg flyttede ud af mit dejlige glasværksted, celsiusglas på Islands Brygge, vores 180 m2 store legeplads. Jeg har skulle bruge lidt tid på, at fordøje lukningen, før jeg kunne holde ud, at tænke på hvad der nu skal ske. Hjernen kører stadig på højtryk HVAD NU ????? Jeg vil vove den påstand, at celsius var Sjællands bedste værksted, med varmt værksted, koldt værksted, gipsrum og alt hvad man ellers kunne ønske sig! De piger jeg delte det med havde ikke længere mod på det og skulle videre til noget andet. Mens jeg var på barselsorlov døde det ligesom hen. Stumperne stod ikke til at rede. Men selvfølgelig var jeg i tvivl - skulle jeg føre det videre selv og finde nye folk, at dele med eller hvad skulle jeg? Beslutningen skulle tages så hurtigt at det var mest fornuftigt at lukke ned.
Men jeg har ikke lyst til at give glasset op. Jeg kan mærke at jeg ikke er helt Charlotte hvis ikke jeg får lov, at smøre mig ind i gips, sand, sod, ler. Svede foran ovnen, spise frokosten med beskidte sorte fingre, håndtere mit elskede værkstøj og de store larmende maskiner...og værksteds humor - GUD hvor jeg savner værksteds humor:)
Min datter er nu vel kørt ind i vuggestuen (endelig det stædige lille asen hi hi) og jeg skal finde ud af hvordan jeg fremover skal lave mit glas. Mens jeg tænker er her lige nogle billeder fra det nu lukkede celsiusglas.....Ikke mere celsius - nu bare Charlotte.
Det varme værksted. Gode gamle Micromelt.

Camping vaser bliver til

Foran indvarmningsovnen 1600 grader varm

Her ses verdens bedste assistent Lovisa.

Parat til at ofre pande og næsehår samt øjenvipper for min vase:)

HVORFOR var DET lige noget af det sjoveste nogensinde?? Det var det bare!

Det synes ejeren heldigvis også:)

Røg og damp

ALT for meget glas der venter på at blive efterbehandlet.

Køkkenet hvor vi drak kaffe og snakkede tøsesnak.

Gangen
Gipsværkstedet

Farvel gastank (din kæmpe store penge sluger)

Arbejdstøjet er væk for denne gang:(

Og Nissen uden øjne - den flytter ikke med. Pas godt på stedet:)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar