onsdag den 14. oktober 2009

Hjemvendt fra Berlin og næsten færdig med hjemmeside


Så har jeg netop ansøgt pbs om en betalings løsning til min nye hjemmeside og webshop. I aften planlægger jeg at lægge sidste hånd på siden og så kører det....snart:) Jeg sparer stadig sammen til en fancy udgave af slagsen med store flotte billeder og den slags. I mellem tiden synes jeg min egen hjemme biksede model er ganske hæderlig. Men det kan man jo selv bedømme når pbs (forhåbentlig) om kort tid har godkendt siden. Nu da jeg er rykket ud af mit værksted, giver det de trofaste kunder, der hvert år dukkede op til lagersalg / julesalg på Kigkurren, mulighed for at købe mine ting alligevel. Og selv om det ikke er det samme uden gløgg og snik snak, håber jeg de vil kigge forbi hjemmesiden en gang i mellem.

Nå men i mens vi venter er her nogle billeder fra Berlin hvor vi netop har været på en lille ferie. De første dage var det faktisk rigtig varmt og vi sad ude hele aftenen på diverse cafeer i det charmerende kvarter Prenzlauer berg hvor vi boede.



Berlin har de sidste 20 år gennemgået en enorm byfornyelse og man glemmer nemt den uhyggelige historie der for så kort tid siden var dagligdag for tusinder af mennesker. Men ind i mellem de farverige facader, tjekkede butikker og det lækre cafe miljø dukker nogen gange en reminder fra fortidens DDR op. Her en facade med skudhuller under renovering.

Berlin var ikke hvad jeg forventede. Jeg har hørt om alle de kunstnere der valfarter til Berlin for at slå igennem. Hvordan kunstner miljøet i Berlin er meget mere åbent og i vækst. Jeg havde nok forventet at det ville være afspejlet overalt i gade billedet. Men jeg så faktisk ikke noget der kunne indikere noget i den retning. Jeg har helt sikkert befundet mig i de forkerte områder - men alligevel??
Vi tog derfor på Berlinische Galerie - museum for moderne kunst, men udstillingen der var ganske kedelig! http://www.berlinischegalerie.de/ Jeg faldt dog lidt for nogle flotte fotoværker af kunstneren Robert Polidori. Måske mest fordi de fortalte historier om emner der i forvejen interessere mig, men flotte var de da også. Man kan se nogle af hans billeder her: http://www.houkgallery.com/polidori/polidori.html

Når det er sagt så er Berlin en fed by - især hvis du rejser med børn. Jeg har faktisk aldrig set noget lignende. På andre storby ferier har jeg ofte tænkt: HVOR ER BØRNENE? Berlin er virkelig børnenes by. Alle steder støder du på legepladser, spillepladser og lege cafeer. Legepladserne er indhegnede og man kan købe dejlig mad og varme drikke. Altså hyggeligt og sjovt for både store og små. Skønt at kunne få sig en cafe latte mens ungerne leger:)

Legeplads på kollwitzstrasse


De mange labyrint agtige tårne bliver revet ned hver forår og de største børn bygger det så op på ny. På legepladsen er også kaniner og andre små dyr.

Berlin byder også på hele 2 zoologiske haver. Store og mere park-agtige end vores egen zoo her i Valby. Den største Zoologischer Garten er mest kendt for deres panda og så selvfølgelig KNUD:)

Vi ses Berlin

Ingen kommentarer:

Send en kommentar