onsdag den 16. december 2009

Hvad skal du lave i juleferien?

Jeg har for længst besluttet ikke at have for høje ambitioner når det angår ferie. Hovedsagen er at man får slappet af og man ender nemt med at blive skuffet over alt det man ikke fik gjort og dem man ikke fik set. Her hjemme tog vi allerede og ufrivilligt hul på juleferien i dag onsdag i det vi vågnede kl. 05.00 ved opkast-lyde fra vores datters tremmeseng! Naive og optimistiske troede vi, at det bare var et voldsomt host der udløste en efterhånden træt "hostemuskel". Vi fik det lille pus renset og lagerne skiftet ud. Sov en time men så var den for alvor gal igen!! Op med os, i bad med lille mus og så begyndte jeg også selv at få det dårligt og hurtigt stod det klart at jeg umuligt kunne tage på arbejde.

Nå men en dejligere dag kan man faktisk ikke sidde/ligge syg der hjemme på! For uden for vinduerne væltede sneen ned og det var altså hyggeligt! Mavekramper og sløj Bisse til trods. Og min lille pige var bare så sød og putte-agtig og det skal man nyde når man har chancen, for til hverdag er hun ikke meget for at sidde stille:)

Nå men til sagen hvad skal jeg lave i julen? Altså ud over at spise, dase, lege, gå ture, sidde skiftevis i boblebadet og foran brændeovnen i sommerhus og så se Freja pakke gaver op selvfølgelig.
I sidste uge fik jeg en af disse dejlige ugler af min mor, som hun syr selv og sælger og fik en umiddelbar lyst til at genoptage en gammel hobby.

For år tilbage syede jeg når som helst jeg kunne komme til det. Jeg havde endda mit eget "tøjmærke": Skrupsak. Jeg var på et par markeder hvor jeg solgte skrupsak nederdele og bukser, men det var ikke ligefrem nogen kæmpe succes;)

Når jeg syr er det da heller ikke specielt originalt. Det er ikke det det handler om, laver egentlig bare det alle andre også laver og som nu engang er oppe i tiden. Men det er dejlig afslappende og jeg håber altså at få lavet et par kreationer i juleferien. Og forhåbentlig får det mit eget præg alligevel.

Sjovt nok har jeg aldrig rigtig fået syet til mit eget barn, mens venners børn render rundt i skrupsak nederdele og bukser mm. Det skal der forhåbentlig laves om på i juleferien, så frem med nål og tråd:)
I stedet har jeg ind i mellem købt lidt "hjemmesyet" hos: http://www.lullaby.dk/ som laver nogle rigtig fine ting og er en favorit ose-net butik. Freja i retro hue fra lullaby.

Og så lige et billede af en lille sløj Freja....nåååå hun er da noget af det kæreste:)

GOD JUL ALLE SAMMEN

Ingen kommentarer:

Send en kommentar